Junaška zmaga Alpine v Spa-Francorchampsu!

  • Posadka Alpine A460 s številko 36 je zmagala v osupljivem boju do zadnjega kroga dirke WEC 6 ur Spa-Francorchampsa.
  • Nicolas Lapierre je v zadnji izmeni s silovito vožnjo dopolnil delo, ki sta ga prej opravila njegova moštvena tovariša Stéphane Richelmi in Gustavo Menezes.
  • Posadka Baxi DC Racing Alpine s številko 35, v kateri so Nelson Panciatici, David Cheng in Ho-Pin Tung, je dirko zaključila z odstopom malo pred ciljem zaradi poškodb, ki so bile posledica trka z zakasnelcem.

36 MENEZES Gustavo (usa) LAPIERRE Nicolas (fra) RICHELMI Stéphane (mon) Alpine A460 Nissan team Signatech Alpine podium during the 2016 FIA WEC World Endurance Championship, 6 Hours of Spa from May 4 to 7 2016, at Spa Francorchamps, Belgium - Photo Clement Marin / DPPI

V nasprotju z zimskimi razmerami v Silverstonu je v prvenstvu FIA WEC sodelujoča moštva na dirkališču Spa-Francorchamps v Belgiji razvajalo skoraj poletno vreme. V njem je ob startu dirke v soboto ob 14.30 uživalo tudi veliko število gledalcev, ki so napolnili tribune ob sloviti stezi.

Posadka Signatech-Alpine s številko 36 se je kvalificirala na drugo startno mesto razreda LMP2, posadka Baxi DC Racing Alpine s številko 35 pa na deseto mesto, saj je novincu na stezi pri Spaju Davidu Chengu ogrevalni krog skazila prekinitev kvalifikacij zaradi nesreče. Do njegovega naslednjega kvalifikacijskega poskusa so se pnevmatike močno ohladile, poleg tega pa ga je pri tem ovirala gneča na stezi.

V uvodnem delu dirke sta oba dirkalnika Alpine A460 vzdrževala dober ritem, obenem pa sledila strateškim napotkom inženirjev o nadzorovanju porabe goriva in obrabe pnevmatik.

V prvih dveh urah je posadka s številko 36 branila tretje mesto, dirkalnik s številko 35 pa se je zlagoma prebijal naprej z Nelsonom Panciaticijem in kasneje Ho-Pinom Tungom za volanom. Po prvi polovici dirke – po treh urah – je bila Alpine s številko 36 na drugem mestu, dirkalnik s številko 35 pa na četrtem mestu!

Stéphane Richelmi je izgubil nekaj časa, ko ga je zadel in zasukal Audi s številko 7, vendar je bil še vedno na drugem mestu, ko je dirkalnik prevzel Gustavo Menezes, ki se je potem znašel na prvem mestu zaradi napake takrat vodilne posadke.

Alpine A460 s številko 36 je s pospešenim ritmom nabrala udobno prednost pred zasledovalci. Dirkalnik s številko 35 je medtem nazadoval zaradi kazenske vožnje skozi bokse, ki je bila izrečena zaradi istočasne uporabe dveh pnevmatskih pištol.

V zadnji tretjini dirke je zaradi nesreče dirkalnika razreda GT, ki je v dvojnem ovinku Eau Rouge silovito trčil v ogrado, na stezo zapeljal varnostni avtomobil. Ko se je dobro uro pred koncem dirke umaknil, je sprožil dramatičen zaključek dirke.

Prednost vodilne posadke je v koloni za varnostnim avtomobilom izpuhtela, Alpine s številko 35 pa je zaradi svojega položaja ob posegu varnostnega avtomobila zaostala za cel krog. Ob sprostitvi dirke je Nicolas Lapierre spet okrepil svoje vodstvo, a je moral približno deset minut pred koncem dirke še enkrat zaviti v boks za hitro dolivanje goriva.

Francoz se je na stezo vrnil na drugem mestu in kmalu ujel vodilnega Deranija. Dirkač moštva Alpine se je nazaj na čelo prebil z drznim prehitevanjem le malo pred koncem dirke!

Medtem ko so se v moštvu veselili tega uspeha, so izvedeli, da Nelson Panciatici dirkalnik s številko 35 po trku z zakasnelcem počasi pelje proti boksu s predrto pnevmatiko in poškodovano zadnjo obeso, kar je pomenilo odstop.

Medtem je Nicolas Lapierre ohranil mirno kri in vodilno mesto do cilja in moštvu Alpine pripeljal drugo zmago na ravni svetovnega prvenstva – prva so osvojili v lanski dirki 6 ur Šanghaja. Zmaga v Belgiji je tudi prva zmaga novega dirkalnika Alpine A460.

S to zmago je posadka Lapierre, Menezes in Richelmi napredovala na vrh skupne razvrstitve dirkačev za Pokal FIA LMP2 in ima po dveh dirkah prvenstva enako število točk kot posadka Senna, Albuquerque in Gonzalez.

Naslednji uradni nastop moštva bo v nedeljo 5. junija v uradnih preskusnih vožnjah za slovito dirko 24 ur Le Mansa, ki bo leto potekala 18. in 19. junija.

Bernard Ollivier, namestnik generalnega direktorja Alpine: “Ta dirka je bila nabita s čustvi, prva zmaga z Alpine A460 pa je bila njen vrhunec. Predvsem si bom zapomnil odličnost v delovanju moštva, ki ima pri Alpine posebno pomembno mesto. Ta rezultat potrjuje tudi pravilnost naših odločitev za sezono 2016. Na drugi strani mi je seveda žal izida dirke za posadko s številko 35, ki ni bila primerno nagrajena za svoj nastop. Na splošno je bil konec tedna lep, obisk in zanimanje ljudi pa kažeta na povečano priljubljenost prvenstva FIA WEC. Ta uspeh je povsem zaslužen in k njemu z veseljem tudi mi prispevamo svoj delež. Po proslavljanju bo vsakdo poskušal izkoristiti izkušnje iz Spaja, mi pa se bomo v Le Mans podali motivirani bolj kot kdajkoli.”

Philippe Sinault, vodja moštva Signatech-Alpine: “V teh šestih urah dirke smo se soočili z vsemi možnimi izzivi, vendar verjamem, da bi bil Jacques Cheinisse zelo ponosen na to zmago Alpine! Ta konec tedna se je začel dobro, saj se je dobro uigrana posadka s številko 36 v kvalifikacijah uvrstila na drugo mesto. Z neumornim delom inženirjev in dirkačev je moštvo lahko določilo prave nastavitve za to zahtevno stezo. Dirkalnika sta bila dobro uravnotežena in to še posebno proti koncu dirke. Velik napredek smo dosegli tudi pri izkoristku in nadzoru obrabe pnevmatik, kar je bil naš glavni tehnični cilj. To je znatno pripomoglo, da je posadka s število 35 dirko začela izjemno dobro in se povzpela do četrtega mesta. Uro pred koncem dirke je imel dirkalnik s število 36 poldrugo minuto prednosti in videti je bilo, da imamo položaj pod nadzorom. Nič pa nas ni moglo obvarovati pred posegom varnostnega avtomobila … in prav to se je zgodilo! Ker do tedaj še nismo opravili zadnjega postanka v boksu, smo si morali spet nabrati dovolj prednosti, da bi lahko tik pred koncem dirke dolili še malo goriva. Po tem se je Nicolas z veličastnim prehitevalnim manevrom spet prebil na čelo. Istočasno je nenaden odstop posadke s številko 35 po trku z dirkalnikom razreda GT okrnil naše veselje, vendar ta zmaga resnično pripada celotnemu moštvu. Je tudi velika spodbuda samozavesti in motiviranosti pred dirko 24 ur Le Mansa. Seveda imamo do takrat za opraviti še precej dela, pripraviti nekaj izboljšav, vendar vemo, kaj potrebujemo in v katero smer moramo iti.”

 

BAXI DC RACING ALPINE – ALPINE A460 št. 35

Nelson Panciatici: “Dirko smo začeli precej zadaj, a smo v prvih izmenah vozili agresivno in malo manj pazili na obrabo pnevmatik. Zahvaljujoč konstantnosti naše vožnje nismo bili več daleč od uvrstitve na stopničke, saj smo bili dve uri pred koncem dirke na četrtem mestu. Malo pred koncem pa je našo dirko predčasno končal trk z avtomobilom razreda GT. Ob trku se je predrla zadnja pnevmatika, kar je potem povzročilo poškodbe avtomobila in ni mi preostalo drugega, kot da ustavim. Dejstvo, da tudi brez teh težav ne bi dosegli ravno odlične uvrstitve, je razočaranje malo ublažilo. Zmaga posadke s številko 36 je čudovit dosežek za celotno moštvo, saj kaže na dobro opravljeno delo in nas še bolj motivira.”

David Cheng: “To je bila moja prva dirka na stezi Spa-Francorchamps, ki je res zahtevna. Moj poskus v kvalifikacijah je skazila prekinitev z rdečo zastavo, zaradi katere so se pnevmatike ohladile in jih kasneje nisem mogel več pripraviti na optimalno delovanje. V dirki sta Nelson in Ho-Pin opravila neverjetno delo s prebojem naprej. Ob posegu varnostnega avtomobila smo izgubili en krog, tekmeci v WEC pa so danes tako močni in izenačeni, da nismo imeli nobene možnosti za ponoven preboj naprej. Zakonitosti dirkanja so včasih lahko krute. Zdaj smo misli že obrnili proti Le Mansu in vemo, da imamo vse, da tudi tam lahko dosežemo uspeh.”

Ho-Pin Tung: “Navkljub izidu kvalifikacij, ki nam začetka dirke ni prav nič olajšal, menim, da smo v dirki pokazali, kaj zmoremo. V začetni fazi smo smo se lepo prebijali naprej in nismo veliko zaostajali za vodilnimi. Vendar nam je smola, kot že v Silverstonu, preprečila končno uvrstitev v skladu z zmožnostmi. Škoda, ker nismo osvojili nobenih točk, a bomo v Le Mansu boljši. Vem, da imamo učinkovit dirkalnik, s katerim bom lahko dirkal ofenzivno. Komaj čakam, da pridemo tja! Izjemno uživam v delu z moštvom Signatech-Alpine, v katerem se počutim kot doma.”

SIGNATECH-ALPINE – ALPINE A460 št. 36

Nicolas Lapierre: “Dirka je bila izvrstna, vendar si nismo mogli privoščiti niti trenutka sprostitve! Ko smo imeli že poldrugo minuto prednosti, jo je poseg varnostnega avtomobila izničil in ogrozil našo strategijo. Po tem smo morali res dati vse od sebe, da smo spet nabrali dovolj prednosti za zelo nagel postanek za gorivo tik pred koncem dirke. Videl sem, da bi lahko Deranija presenetil z izrabo zakasnelega tekmeca za prehitevanje, in to tudi storil z velikim zadovoljstvom. Vesel sem za vse moštvo, ki je brezhibno opravilo svoje delo, prav tako pa tudi za oba tovariša v posadki, ki sta izredno napredovala. Izboljšati moramo še hitrost dirkalnika, še posebno v kvalifikacijah. Pred nami je Le Mans, ki bo resnično izjemen del sezone.”

Stéphane Richelmi: “Dobro uro pred koncem dirke sem ravno rekel, da se lahko še marsikaj zgodi, ko sem zagledal, kako varnostni avto pelje na stezo po nesreči v ovinku Eau Rouge. To je za nas zelo zapletlo potek dirke, vendar ga je Nicolas rešil z obvladanjem položaja zahvaljujoč svojim bogatim izkušnjam v vzdržljivostnem dirkanju. Osebno čutim, da sem od Silverstona veliko napredoval, in moštvu se moram zahvaliti za pomoč pri tem pospešenem učenju. Ta pristop bomo ohranili tudi za prihodnje dirke in komaj čakam, da pridemo v Le Mans!”

Gustavo Menezes: “Po tej zmagi sem čisto prevzet. Trenutki po tako napeti in težki dirki so nabiti s čustvi. Naš cilj je bila uvrstitev na stopničke in menili smo, da bi na zmago komaj lahko računali. V dirki smo lepo zgradili prednost pred zasledovalci, dokler je ni izničil varnostni avtomobil. Zaradi tega smo bili precej živčni, saj je bila ogrožena naša zmaga, za katero smo si tako močno prizadevali. Na srečo je bil Nicolas izjemen. Ne le, da Stéphana in mene o marsičem pouči izven dirkalnika, ampak je izredno hiter in učinkoviti tudi za njegovim volanom. Fantastično je, da iz Spaja odhajamo z zmago in na vrhu skupne razvrstitve prvenstva!”

 

Izid dirke 6 ur Spa-Francorchampsa (LMP2)

  1. Signatech Alpine, št. 36 151 krogov, 6 h 02 m 07,889 s
  2. Extreme Speed Motorsports, št. 31 + 3,579 s
  3. Manor, št. 45 + 5,069 s
  4. RGR Sport by Morand, št. 43 + 5,464 s
  5. G-Drive Racing, št. 26 – 1 krog
  6. G-Drive Racing, št. 38 – 3 krogi
  7. Extreme Speed Motorsports, št. 30 – 5 krogov
  8. Manor, št. 44 – 7 krogov
  9. SMP Racing, št. 37 – 15 krogov
10. Baxi DC Racing Alpine, št. 35 – 8 krogov, odstop

 

Skupna razvrstitev moštev za Pokal FIA LMP2

1. RGR Sport by Morand, št. 43 40
  2. Signatech Alpine, št. 36 37
  3. Extreme Speed Motorsports, št. 31 36
  4. G-Drive Racing, št. 26 29
  5. Extreme Speed Motorsports, št. 30 14
  6. SMP Racing, št. 37 12
  7. Strakka Racing, št. 42 10
  8. Manor, št. 44 9
  9. Baxi DC Racing Alpine, št. 35 8
10. SMP Racing, št. 27 2

 

Skupna razvrstitev dirkačev za Pokal FIA LMP2

1. Senna / Albuquerque / Gonzalez 37
  2. Lapierre / Menezes / Richelmi 37
  3. Cumming / Derani / Dalziel 36
  4. Berthon / Rast / Rusinov 27
  5. Rao / Bradley / Merhi 23
  6. Watts / Kane / Leventis 10
  7. Brown / van Overbeek / Sharp 8
  8. van der Garde / Dennis / Dolan 8
  9. Cheng / Tung / Panciatici 6
10. Ladigin / Šajtar / Petrov 6

 

Spored prvenstva FIA WEC 2016

25. – 26. marec Prolog, Paul Ricard, Francija
17. april 6 ur Silverstona, Velika Britanija
7. maj 6 ur Spa-Francorchampsa, Belgija
5. junij preskusne vožnje za 24 ur Le Mansa, Le Mans, Francija
18. – 19. junij 24 ur Le Mansa, Francija
24. julij 6 ur Nürburgringa, Nemčija
3. september 6 ur Ciudada de Mexico, Mehika
17. september 6 ur Dirkališča Amerik, Austin, ZDA
16. oktober 6 ur Fudžija, Japonska
6. november 6 ur Šanghaja, Kitajska
19. november 6 ur Bahrajna, Bahrajn

Vaše mnenje nam veliko pomeni. Ste že ocenili prebrano novico?


1 zvezdica2 zvezdici3 zvezdice4 zvezdice5 zvezdic (Brez ocen)