Renault ZOE za doseganje smelih načrtov elektrifikacije prometa v Sloveniji

  • Na srečanju Inovacija energetike ’17 na Brdu pri Kranju je Renault prikazal konkretni izračun, kako bodo električna vozila, kakršen je Renault ZOE, ključno pripomogla k uresničevanju državnih zavez o razogljičenju prometa.
  • Renault ZOE že danes uresničuje novo državno strategijo o alternativnih gorivih.

IMG_6373

Na Inovaciji energetike ’17 – vodilnem letnem srečanju inovativnih na področju energetike v Sloveniji – je v sredo, 11. oktobra, svetovalec e-mobilnosti za družbo Renault Nissan Slovenija Željko Purgar predstavil rešitve, ki so že dan kasneje postale splošno aktualne s sprejetjem državne strategije o alternativnih gorivih.

Vlada Republike Slovenije je na seji 12. oktobra sprejela strategijo na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju. Z njo si je postavila ambiciozne načrte elektrifikacije prometa. Postalo je jasno, da ciljev ne bo možno doseči brez električnih avtomobilov, kot so Renault ZOE, Kangoo Z.E. in Twizy.

Odločne elektrifikacije prometa in doseganja zastavljenih ciljev razogljičenja prometa ne bo, če uporabniki avtomobilov pri tem ne bodo imeli koristi. Prav to delu uporabnikov, ki v ozračje v Sloveniji spustijo največ toplogrednih plinov in onesnaževal zraka, že danes zagotavlja Renault ZOE Z.E. 40 R90. Električni avtomobil odličnega dosega (do 300 km v realnem življenju)  ima namreč s pomočjo državnih subvencij ob najemu baterij že lahko nižjo ceno kot primerljivo opremljen dizelski avtomobil. Skupaj s stroškom najema baterij pa v večletni uporabi tistim uporabnikom, ki vsak dan prevozijo toliko kilometrov, kolikor omogoča zaloga energije z enkratnim polnjenjem, že lahko prinaša tudi finančno korist.

Renault ZOE Z.E.40 R90 ima že danes značilnosti vozil, s katerimi bo morala Slovenija leta 2030 doseči zastavljene cilje Operativnega programa zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov, na osnovi katerega (poleg drugih dokumentov in obvez RS) temelji Strategija za alternativna goriva v prometu. Skladno z njo bo moralo leta 2030 na slovenskih cestah voziti približno 130.000 električnih vozil. Toliko je danes na slovenskih cestah medregijskih dnevnih delovnih migrantov, ki na dan prevozijo približno 200 kilometrov. Prav njim v določenih okoliščinah uporabe najbolje prodajan električni avtomobil v Evropi Renault ZOE že danes omogoča tudi občutne finančne koristi.

Da bo pri doseganju smelih načrtov potrebno storiti še marsikaj drugega, dokazuje tudi nedavna ustanovitev hčerinskega podjetja Groupe Renault, poimenovanega Renault Energy Services. Renault s tem podjetjem vstopa v središče dogajanja energetske revolucije in kaže smer preobrazbe tradicionalnih izdelovalcev avtomobilov, ki z električno mobilnostjo povezujejo prometni in energetski sektor. Med prve storitve novega podjetja sodita:

  • aplikacija, namenjena vodenemu odjemu električne energije Renaultovih električnih vozil iz omrežja in
  • drugi življenjski cikel odsluženih akumulatorjev električnih vozil, ki se predelajo v hranilnike električne energije, večinoma proizvedene iz sončne energije.

Prav vodeni odjem (kot eden glavnih ciljev uvajanja pametnih omrežij) in hranilniki energije (kot steber ojačitve in priprave elektrodistribucijskega omrežja na vse bolj zahtevne okoliščine obratovanja) pa so poleg digitalizacije, vključno s podatkovnimi bločnimi verigami, osnova za vzpostavitev podpornega okolja obsežne elektrifikacije prometa, smo lahko izvedeli na srečanju Inovacija energetike ’17.

Tako obsežna elektrifikacija prometa ni le del neke daljne, zamegljene prihodnosti, marveč je z Renaultom že del stvarnosti tudi v Sloveniji.

Vaše mnenje nam veliko pomeni. Ste že ocenili prebrano novico?


1 zvezdica2 zvezdici3 zvezdice4 zvezdice5 zvezdic (Brez ocen)