Po 24 urah Le Mansa je po zaslugi Alpine odmevala Marseljeza

Z brezhibnim dirkanjem so Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes in Stéphane Richelmi v dirkalniku Signatech-Alpine s številko 36 letošnjo dirko 24 ur Le Mansa končali z zmago v razredu LMP2.

Poleg tega je posadka dosegla tudi impresivno peto mesto v skupni uvrstitvi.

Ta izid dirke skupaj z zmago iste posadke v Spaju pomeni, da je zdaj z znatno prednostjo na čelu skupne razvrstitve svojega razreda za svetovno vzdržljivostno prvenstvo FIA WEC.

Posadka Nelson Panciatici, Ho-Pin Tung in David Cheng v dirkalniku Baxi DC Racing Alpine s številko 35 je bila na dobri poti, da se uvrsti na stopničke, a je v nedeljo zgodaj zjutraj morala odstopiti.

Vreme, ki je bilo nepredvidljivo že od začetka treningov, je tudi med dirko 24 ur Le Mansa grenilo življenje dirkačem in moštvom. V soboto popoldan je pol ure pred startom močna ploha moštva prisilila, da so za uvodne kroge dirke uporabili pnevmatike za mokro stezo.

Start dirke je bil – prvič v 84 letih oziroma izvedbah – za varnostnim avtomobilom, prava dirka pa se je začela šele po približno petdesetih minutah. Zelo kmalu sta ne oba dirkalnika Alpine A460 znašla na čelu razreda LMP2. Po prvi uri je bila posadka Signatech-Alpine s število 36 v vodstvu le malo pred posadko Baxi DC Racing s število 35.

Ob naglo sušeči se stezi in napovedi novih ploh je imelo moštvo na voljo več strateških možnosti glede izbire pnevmatik. Na žalost se je izbrana izkazala za napačno in oba dirkalnika Alpine A460 sta moral ponovno zaviti v boks. Tako sta posadki po dveh urah dirke nazadovali na 12. oziroma 15. mesto.

Takrat je vremenska napoved kazala, da ne bo več dežja. Nicolas Lapierre in Nelson Panciatici, ki sta bila za volanom od starta dirke, sta se brez oklevanja začela prebijati naprej. Nato sta dirkalnika predala Gustavu Menezesu oziroma Ho-Pinu Tungu, za njima pa sta za volana sedla Stéphane Richelmi in David Cheng in vsak od njih je prispeval k izboljševanju položaja.

Ob devetih zvečer, po prvi četrtini dirke, je bil Gustavo Menezes v številki 36 na drugem mestu, Ho-Pin Tung pa se je s številko 35 prebil nazaj med vodilnih deset.

Moštvo je prave temelje za svojo zmago postavilo ponoči, ko je brez oklevanja svojo strategijo prilagajalo dogajanju na stezi. Tako je v zatišju med posegom varnostnega avtomobila moštvo pod vodstvom Philippa Sinaulta na celovit preventiven pregled vpoklicalo dirkalnik številka 36, saj so vedeli, da bodo s tem izgubili le malo časa.

Po tem, ko je prevzel vodstvo v svojem razredu, je Nicolas Lapierre dirkalnik predal Gustavu Menezesu. Kalifornijec je v svojem prvem nastopu v sloviti dirki v Le Mansu že v prvih treh urah za volanom pokazal impresivno vožnjo. Dirkalnik moštva Signatech-Alpine je oddaljil od najbližjih tekmecev in pridobil dobro mero prednosti. Ko ga je v nedeljo okrog 4. ure zjutraj prepustil Nicolasa Lapierru, so ga navdušenci v garaži počastili z aplavzom.

Le malo za tem je bil Ho-Pin Tung, ki je zaključil svojo četverno izmeno, deležen enakega pozdrava za hitro in zanesljivo vožnjo. Kitajski dirkač se je prebil na šesto mesto in nato dirkalnik prepustil Nelsonu Panciaticiju.

Francoz je v enako nepopustljivem ritmu napredoval še za dve mesti preden je v nedeljo zjutraj sonce zasijalo nad Le Mansom. Vendar se je za posadko s številko 35 dirka končala ob 7.05 uri, ko je dirkalnik domnevno zaradi tehnične težave zletel s steze. Po trku v varnostno ograjo ob dvojnem ovinku Forza Panciaticiju ni preostalo drugega, kot da odstopi.

Potem, ko je moštvo obvladalo razočaranje, je vso pozornost osredotočilo na dirkalnik številka 36, ki je bil tedaj v vodstvu z enim krogom prednosti. Stéphane Richelmi je vozil večji del dopoldneva in kljub gostemu prometu na stezi ohranil enakomeren ritem vožnje ter utrdil položaj, ki sta ga privozila njegova tovariša v posadki.

Nicolas Lapierre je potem prevzel odgovornost in čast, da pripelje do cilja. Po še treh brezhibno odpeljanih izmenah so lahko člani moštva Signatech-Alpine lahko radostno proslavili zgodovinski dosežek – svojo prvo zmago v Le Mansu.

Za Alpine je ta zmaga še ena v nizu že sicer impresivnih športnih dosežkov. Vsakdo, ki je bil vpleten v francoski avtomobilski šport, se s ponosom spominja skupne zmage Alpine A442B s posadko Didier Pironi in Jean-Pierre Jaussaud v letu 1978. Tokratna zmaga v razredu LMP2 je sedma razredna zmaga Alpine v dirki 24 ur Le Mansa in drugi najboljši skupni rezultat v tej sloviti dirki z dolgo tradicijo.

Zahvaljujoč dvojnemu številu točk za uvrstitev v tej 24-urni dirki, je posadka Lapierre-Menezes-Richelmi zdaj na čelu v skupni razvrstitvi dirkačev za Pokal vzdržljivosti FIA LMP2, moštvo Signatech-Alpine pa je s pomembno prednostjo na čelu skupne razvrstitve moštev.

 

Bernard Ollivier, namestnik generalnega direktorja Alpine: “Nikdar nismo skrivali ambicije, da zmagamo v Le Mansu v razredu LMP2. Da bi to dosegli, smo sklenili zmagovito partnerstvo z moštvom Signatech-Alpine, v katerem je šest dopolnjujočih se dirkačev, dva zelo hitra dirkalnika Alpine A460 in izkušeno tehnično osebje. Že od prvega treninga smo imeli pravo hitrost in bili v igri za osvojitev prvega startnega mesta. V dirki so se vozniki izkazali z odlično vožnjo in se iz ure v uro prebijali naprej. Srčnost in odličnost sta za Alpine pomembni vrednosti in menim, da smo ju jasno pokazali tudi ta konec tedna. Le kaj boljšega od te izvrstne zmage bi si lahko zaželeli za podporo preporoda znamke Alpine v letu 2016, ko bomo razkrili nov serijski model?! Čestitke Nicolasu (Lapierru), Gustavu (Menezesu in Stéphanu (Richelmiju) za ta izvrsten dosežek, katerega učinke bo čutiti po vsem svetu! Kot vsi ostali v moštvu, obžalujem le, da v cilj ni pripeljal še naš drugi dirkalnik. Žal nam je za Nelsona (Panciaticija), ki se je odločno prebijal naprej, in oba njegova tovariša v posadki, Davida (Chenga) in Ho-Pina (Tunga). Nove priložnosti, da pokažejo svojo dirkaško spretnost, bodo imeli v naslednjih dirkah prvenstva FIA WEC.”

Philippe Sinault, vodja moštva Signatech-Alpine: “Mnogim se je naša zmaga zdela zagotovljena že pred dirko, kar je za nas pomenilo še dodaten pritisk. Zato smo morali ostati trdno na tleh, ohraniti trezne glave in se te 24-urne dirke lotiti s spoštovanjem, ki si ga zasluži. Obenem pa se nismo smeli zateči v čakanje, saj izkušnje kažejo, da s takim pristopom v razredu LMP2 ne moreš zmagati. Tudi letos je noč opravila naravno selekcijo. Z naše strani smo se težav dirkanja ponoči lotili s podaljšanjem izmene Nicolasa (Lapierra) v obdobju najbolj zahtevnih razmer. Naše nastavitve so bile tudi bolj prilagojene nižji temperaturi, ki običajno prevladuje ponoči. Po drugi strani sta Gustavo (Menezes) in Stéphane (Richelmi) vozila brezhibno, ne da bi napravila tudi najmanjšo napako. To je izjemen dosežek za prvi nastop v tej dirki! Ponosen sem, da smo to zmago osvojili z jedrnim delom moštva, ki sem ga pomagal ustanoviti pred približno dvajsetimi leti. To je fantastičen uspeh, ki ga bomo primerno slavili in proslavili. Konec tedna bi bil brezhiben, če bi tudi dirkalnik številka 35 dosegel cilj. Nelson (Panciatici) ni bil prav nič kriv za izlet s steze. Presenetila ga je tehnična težava, katere pravi vzrok pa še moramo odkriti.”

 

BAXI DC RACING ALPINE – ALPINE A460 št. 35

Nelson Panciatici: “Seveda je veliko razočaranje, da smo dirko končali na tak način. Ne vemo še prav dobro, kaj se je zgodilo na dirkalniku, a pred dvojnim ovinkom Forza sem se nenadoma znašel brez zavor. Prevozil sem čez peščeno past in trčil v zid. Škoda, saj smo se lepo prebijali naprej in smo imeli možnost, da se borimo za uvrstitev na stopničke. Zame osebno je bil to nedvomno najlepši nastop v Le Mansu. Menim, da sem bil med najhitrejšimi na stezi.”

David Cheng: “Zavedamo se, da je avtomobilski šport poln nepredvidljivosti in da to še posebno velja v Le Mansu. Dirkalnik je do jutra deloval res dobro in dosegali smo dober, zanesljiv ritem vožnje. Na žalost je imel Nelson tehnično težavo. Takšne stvari se pač zgodijo. Pozitivno pri vsem je to, da imamo potencial, ki smo ga dokazali v tako močni konkurenci. Zdaj ne mislim na nič drugega kot na povratek naslednje leto. Pred tem pa imamo pred seboj še lep del prvenstva FIA WEC, v katerem se moramo dokazati.”

Ho-Pin Tung: “V dirkalniku sem med vožnjo zelo užival, še zlasti ponoči, ko smo se odločili, da s treh preidemo na štiri izmene z istim kompletom pnevmatik. Imel sem dober ritem, čeprav se ni bilo vedno lahko prebijati med ostalimi dirkalniki. Doživel sem tudi nekaj trenutkov strahu, na primer, ko sta v ovinkih karting tik pred menoj trčila dva avtomobila! Vendar sem uspel zapeljati mimo. Tekom ur smo se vztrajno prebijali naprej, zato je bilo veliko razočaranje, ko smo bili v tako dobrem položaju prisiljeni v odstop.”

 

SIGNATECH-ALPINE – ALPINE A460 št. 36

Nicolas Lapierre: “Ta zmaga mi vzbuja obilo čustev. V Le Mansu zastopati znamko Alpine je res nekaj posebnega, prav tako pa sem vesel tudi, da sem se ob začetku letošnje sezone pridružil moštvu Philippa (Sinaulta). Naša dirka je sem ter tja zabelil kakšen zapetljaj, na primer strateška izbira pnevmatik na začetku dirke, ki ni bila ravno idealna za uvodne kroge. Vendar smo imeli najhitrejši dirkalnik in smo lahko nadomestili ob stezi izgubljen čas uspešno nadomestili. Na koncu ocenjujem, da so za to zmago enako zaslužne odlike moštva in obeh mojih tovarišev v posadki kot tudi moja vožnja. Gustavo in Stéphane sta svoji nalogi opravila izjemno; dosegla sta stanje duha, kakršno je potrebno za uspešen nastop v Le Mansu.”

Gustavo Menezes: “Moje poznavanje Le Mansa je bilo omejeno na video posnetke, ki sem si jih ogledal na medmrežju, toda nastop tukaj je bil ena od mojih življenjskih ambicij. Prav neverjetno je, da sem zmagal že v prvem poskusu. Za zmago je vsakdo moral pokazati največ, kar zmore, in ob tem ohraniti trezno glavo. Končni rezultat ni posledica sreče, ampak je plod obilice trdega dela. Ta občutek ne nemogoče preseči. Gre za uresničenje sanj. Odpeljal sem tri dolge izmene: najprej trojno, potem četverno in nato še enkrat trojno. Med nastopi nisem veliko spal, saj sem hotel vse doživeti v polni meri. Dirkalnik je bil brezhiben, z zelo predvidljivimi voznimi lastnostmi in celo obrabo pnevmatik. To nam je precej olajšalo delo za volanom. Stati na stopničkah po koncu te dirke je najlepši občutek na svetu!”

Stéphane Richelmi: “V minulih treh tednih je moštvo odlično opravilo temeljite priprave za dirko 24 ur Le Mansa. Neverjeten občutek je, da smo to lahko poplačali z osvojitvijo zmage za moštvo in za Alpine. Dirko smo nedvomno začeli kot favoriti za zmago, a smo poskušali pozabiti na to, da bi lahko ostali osredotočeni na svojo nalogo. Osebno sem prav užival v času, ki sem ga prebil z Nicolasom in Gustavom v hišici, v kateri smo skupaj preživljali večere. Veseli me tudi, da sem do zdaj zmagal v Monaku (opomba: v dirki formule GP2 leta 2014) in v Le Mansu. Menim, da ti dirki štejeta največ. Vse to mi spodbuja željo po nadaljevanju te pustolovščine in motivacijo, da s tem fantastičnim moštvom dosežem še več.”

Izid dirke 24 ur Le Mansa (LMP2)

  1. Signatech Alpine, št. 36 357 krogov, 24 h 00 m 39,911 s
  2. G-Drive Racing, št. 26 + 2 m 40,640 s
  3. SMP Racing, št. 37 – 4 krogi
  4. Strakka Racing, št. 42 – 6 krogov
  5. Eurasia Motorsport, št. 33 – 9 krogov
  6. Greaves Motorsport, št. 41 – 9 krogov
      Baxi DC Racing Alpine, št. 35 odstop po dobrih 16 urah oz. 207 krogih

 

Skupna razvrstitev moštev za Pokal FIA LMP2

1. Signatech Alpine, št. 36 87
  2. G-Drive Racing, št. 26 66
  3. RGR Sport by Morand, št. 43 56
  4. Extreme Speed Motorsports, št. 31 44
  5. SMP Racing, št. 37 42
  6. Strakka Racing, št. 42 34
  7. Extreme Speed Motorsports, št. 30 26
  8. SMP Racing, št. 27 22
  9. Baxi DC Racing Alpine, št. 35 8
10. Manor, št. 44 8

 

Skupna razvrstitev dirkačev za Pokal FIA LMP2

  1. Lapierre, Menezes, Richelmi 87
  2. Rast, Rusinov 64
  3. Senna, Albuquerque, Gonzalez 53
  4. Derani, Dalziel 44
  5. Stevens 41
  6. Cumming 36
17. Cheng / Tung / Panciatici 6

 

Spored prvenstva FIA WEC 2016

25. – 26. marec Prolog, Paul Ricard, Francija
17.apr 6 ur Silverstona, Velika Britanija
7.maj 6 ur Spa-Francorchampsa, Belgija
18. – 19. junij 24 ur Le Mansa, Francija
24.jul 6 ur Nürburgringa, Nemčija
3.sep 6 ur Ciudada de Mexico, Mehika
17.sep 6 ur Dirkališča Amerik, Austin, ZDA
16.okt 6 ur Fudžija, Japonska
6.nov 6 ur Šanghaja, Kitajska
19.nov 6 ur Bahrajna, Bahrajn

Vaše mnenje nam veliko pomeni. Ste že ocenili prebrano novico?


1 zvezdica2 zvezdici3 zvezdice4 zvezdice5 zvezdic (1 ocen, povprečno: 5,00 od 5)