Moštvo Renault e.dams je po zmagi v Berlinu bližje osvojitvi prvenstva

Moštvo Renault e.dams je odlično opravilo z dirko za Berlin ePrix, saj je prepričljivo zmagal Sébastien Buemi, dobro pa se je odrezal tudi Nico Prost s četrtim mestom. To je prineslo povečano prednost na vrhu skupne razvrstitve moštev. Buemi je hkrati svoj zaostanek za vodilnim v skupni razvrstitvi dirkačev po osmih dirkah zmanjšal na eno samo točko.

Ambiance Podium TEAM RENAULT E-DEAMS during the 2016 Formula E championship, at Berlin, Germany, from May 20 to 21 2016 - Photo Marc de Mattia / DPPI

Buemi je dirko začel z drugega startnega mesta, Prost pa štiri mesta za njim. Oba dirkača sta odlično speljala; Buemi je prevzel vodstvo, Prost pa je do konca prvega kroga napredoval na peto mesto. Kljub temu, da je Buemiju kasneje v prvem krogu vodstvo prevzel Jean-Eric Vergne, ki je startal s prvega mesta, ga je kmalu za tem Buemi spet prehitel in od tedaj ostal na čelu ter brezhibno obvladoval svojo porabo energije.

Potem, ko sta ob polovici dirke oba dirkača zamenjala svoja dirkalnika Renault Z.E.15, se je Buemi vrnil na čelo, Prost pa je s četrtega napredoval na tretje mesto. Buemi je imel v preostanku dirke varno prednost, dokler se niso po posegu varnostnega avtomobila tekmeci strnili, zato sta bila sproščena zadnja kroga pravi sprint na vso moč. Kljub temu je Buemi do cilja ohranil hladno kri in dosegel svojo in moštveno tretjo zmago v tej sezoni.

Medtem je bil Prost po postanku v boksu vpleten v tesen troboj, med katerim je dolgo vozil za Danielom Abtom in pred Lucasom di Grassijem, dokler vodilnemu v prvenstvu ni uspel prehitevalni manever, s katerim je Prosta prikrajšal za uvrstitev na zmagovalni oder.

Pred tem je moštvo Renault e.dams dobro začelo svoj nastop na Berlin ePrix, saj je bil Buemi najhitrejši v prvem prostem treningu, v katerem je s polno močjo dosegel čas 57,648 sekunde. Vendar ni šlo vse zlahka, saj je v drugem treningu poškodoval prednje krilce in ga zaradi tega predčasno končal. Prost je bil četrti najhitrejši v prvem treningu, v naslednjem pa mu, enako kot Buemiju, ni uspelo doseči dobrega časa.

Za kvalifikacije je Prost izžrebal drugo skupino, v kateri je dosegel četrti najhitrejši čas, saj je v sicer impresivnem kvalifikacijskem krogu je iz zadnjega ovinka zapeljal preširoko.  Buemi je nastopil v četrti skupini in dosegel najboljši čas, nato pa v zaključnem delu “superpole” prvo startno mesto izgubil za pičle 0,016 sekunde. Kljub prizadevanjem je Buemiju v dirki za 0,142 sekunde ušel tudi najhitrejši krog dirke, ki prinaša dodatni točki.

Nico Prost (št. 8): “Dirka je bila izvrstna in skoraj ves čas sem se moral močno boriti. Zelo sem bil razočaran nad kvalifikacijami, saj sem menil, da sem dovolj hiter za uvrstitev v zaključni del,  če že ne ravno na prvo mesto. Vendar je bilo zanimivo tudi dirko začeti bolj od zadaj. Dolgo sem se boril z Jean-Ericom Vergnom, ampak si nisem smel privoščiti napake, saj je za moštvo vsaka točka dragocena. Naposled sem ga prehitel, toda potem je bil Lucas de Grassi zelo hiter, še posebno po obdobju pod rumeno zastavo. Nisem ga mogel več zadrževati, saj sem moral varčevati z energijo. Prav lepo bi bilo, če bi se uvrstil na stopničke, a vendar je ta izid za moštvo še vedno zelo dober. Zdaj se prav veselim dirk v Londonu. Začetek sezone je bil zame težak, zdaj pa lahko začnemo razmišljati o tretjem mestu v končni razvrstitvi dirkačev, če bom imel dober konec tedna, zato sem zdaj osredotočen na to.”

Sébastien Buemi (št. 9): “Nimam besed, da bi izrazil svoje veselje! Osvojili smo veliko število točk za prvenstvo, ki so zelo pomembne, vendar moram ostati zbran in jasno osredotočen na zadnji dve dirki. Ob startu sem prehitel Vergna, a sem porabljal veliko energije. Zato sem začel bolj misliti na upravljanje s porabo, kajti preveliko porabo na začetku dirke se plača v naslednjih petnajstih krogih. JEV (Vergne) me je nato prehitel, po štirih ali petih krogih pa je tudi on začel varčevati. Takrat sem dobil priložnost in jo tudi izkoristil. Prednost sem lahko povečeval ob pazljivem upravljanju s porabo energije, saj sem ves čas želel doseči tudi najhitrejši krog dirke, kar pa mi ni uspelo. Ponovno sem poskusil z drugim dirkalnikom, a tudi takrat ni šlo, kar je moje edino razočaranje danes. Ob posegu varnostnega avtomobila lahko veliko izgubiš, vendar sem vodilni položaj dobro ubranil vse do cilja. V tem dosežku moramo uživati. Moštvo je res trdo delalo in odlično opravilo svoje naloge. Ne glede na to že razmišljam o Londonu in o tem, kaj moramo tam storiti!”

Vincent Gaillardot, vodja projekta Renault Sport Formula E: “To je bil dober konec tedna! Po dirki v Parizu smo se izdatno posvetili preskušanju, da bi bolje razumeli naše zmogljivosti in se bolje pripravili na to dirko. Vse je delovalo dobro in v kvalifikacijah smo bili veliko boljši, čeprav ne ravno popolni. Vedeli smo, da smo v dirki močni, vendar smo se morali vrniti na prednja startna mesta, kar nam je ta konec tedna tudi uspelo doseči. Dirka je potekala brez težav z zanesljivostjo. Torej smo spet v igri! Zaključek prvenstva v Londonu bo zelo razburljiv …”

Jean-Paul Driot, direktor in solastnik moštva: “Osvojena zmaga je vsakokrat odličen dosežek, a tokrat je bila še posebno sladka, saj smo se morali resnično boriti zanjo. Oba dirkalnika sta bila zelo učinkovita in oba dirkača sta vozila brezhibno, zato smo povsem zadovoljni. V Mehiki in Long Beachu smo imeli veliko težav, potem pa smo bili v Parizu vsi pod hudim pritiskom. Moštvo mora biti sproščeno in samozavestno . Menim, da smo odslej spet prav takšni. Izid dirke ustreza našim pričakovanjem pred prihodom v Berlin. Ne bi mogel zahtevati kaj več. od tega. Moj zaključek je, da smo spet v igri in na položaju, na katerem bi morali biti ves čas.”

Alain Prost, direktor in solastnik moštva: “Celovito gledano je bil to res dober konec tedna. Vedno želimo še več, a današnji izid je za moštvo fantastičen. Zelo smo zadovoljni in dirkača sta odlično opravila svoje delo. V prejšnjih dveh dirkah smo bili razmeroma povprečni, vendar smo storili vse, da bi moštvo utrdili. Opravili smo preskuse, celotno moštvo je delalo dobro in z združenimi močmi, zato smo sem prišli zelo motivirani z željo po dobrem rezultatu. Kot je običajno v formuli E, je bilo težko doseči čisto vse. Treningi so bili napeti in stresni, saj smo se zavedali, da bi bil dober izid dirke zelo pomemben v boju za oba naslova prvaka. Vemo, da bo moštvo Abt v Londonu zelo močno, vendar imamo odslej nekaj malega prednosti. Naš cilj je osvojitev obeh naslovov prvaka in to moramo imeti v mislih naslednjih nekaj tednov.”

Renault e.dams, Buemi in Prost se bodo s tekmeci spet pomerili v zaključnih dveh dirkah prvenstva FIA formule E 2015/2016. Dirki za London ePrix bosta spet v parku Battersea v Londonu 2. in 3. julija.

Pred dirko v Berlinu je moštvo Renault e.dams uradno potrdilo, da bosta tudi v prihodnji sezoni njihova dirkača Sebastien Buemi in Nico Prost. Moštvo je v tej zasedbi v nepolnih dveh sezonah osvojilo šest zmag in moštveni naslov prvaka 2014-2015. Odločitev za objavo imen dirkačev v naslednji sezoni zaokroža srednjeročno vizijo moštva. Slednje se je že prej z Renaultom dogovorilo o nadaljevanju sodelovanja, ki bo Renaultu omogočilo doseganje tehničnih in trženjskih ciljev na rastočem trgu električnih vozil.

Izid dirke za Berlin ePrix, 48 krogov

Voznik Država Moštvo Čas
  1. Sébastien Buemi Švi. Renault e.dams 53 m 46,086 s
  2. Daniel Abt Nem. Abt Audi Sport + 1,767 s
  3. Lucas di Grassi Bra. Abt Audi Sport + 2,381 s
  4. Nicolas Prost Fra. Renault e.dams + 3,328 s
  5. Jean-Eric Vergne Fra. DS Virgin Racing + 4,927 s
  6. Robin Frijns Niz. Andretti + 6,501 s
  7. Nick Heidfeld Nem. Mahindra Racing + 7,700 s
  8. Mike Conway V.B. Venturi + 8,305 s
  9. Simona de Silvestro Švi. Andretti + 12,473 s
10. Stéphane Sarrazin Fra. Venturi + 13,241 s

Najhitrejši krog dirke: Bruno Senna (39.) s časom 59,067 s

Skupna razvrstitev za prvenstvo dirkačev

Voznik Država Moštvo Točke
  1. Lucas di Grassi Bra. Abt Audi Sport 141
  2. Sébastien Buemi Švi. Renault e.dams 140
  3. Sam Bird V.B. DS Virgin Racing 82
  4. Jérôme d’Ambrosio Bel. Dragon Racing 64
  5. Nicolas Prost Fra. Renault e.dams 62
  6. Stéphane Sarrazin Fra. Venturi 59
  7. Daniel Abt Nem. Abt Audi Sport 50
  8. Loïc Duval Fra. Dragon Racing 48
  9. Nick Heidfeld Nem. Mahindra Racing 47
10. Robin Frijns Niz. Andretti 45


Skupna razvrstitev za prvenstvo moštev

Moštvo Točke
1. Renault e.dams 202
2. Abt Audi Sport 191
3. DS Virgin Racing 119
4. Dragon Racing 112
5. Mahindra Racing 71
6. Venturi 64
7. Andretti 49
8. Aguri 24
9. Nextev TCR 14


Spored dirk prvenstva formule E FIA v sezoni 2015 – 2016:

24. oktober 2015 Peking, Kitajska
7. november 2015 Putradžaja, Malezija
19. december 2015 Punta del Este, Urugvaj
6. februar 2016 Buenos Aires, Argentina
12. marec 2016 Ciudad de Mexico, Mehika
2. april 2016 Long Beach, ZDA
23. april 2016 Pariz, Francija
21. maj 2016 Berlin, Nemčija
*4. junij 2016 Moskva, Rusija
11. 2. – 3. junij 2016 London, Velika Britanija (dve dirki)

* dirko v Moskvi so 6. maja uradno odpovedali zaradi težav z zaprtjem ulic.

Vaše mnenje nam veliko pomeni. Ste že ocenili prebrano novico?


1 zvezdica2 zvezdici3 zvezdice4 zvezdice5 zvezdic (Brez ocen)