Prvi naslov prvaka moštvu e.dams-Renault London odločil o prvih prvakih Formule E

To gre v zgodovino! To soboto, 27. junija 2015 je moštvo e.dams-Renault osvojilo prvi naslov prvaka FIA formule E, saj je v predzadnji dirki prvenstva že osvojilo dovolj točk za skupno zmago. Sébastien Buemi je prvo startno mesto v dirki pretvoril v zmago, Nicolas Prost pa je osvojil sedmo mesto. Ti uvrstitvi sta moštvu, ki ga vodita ambasador Renaulta Alain Prost in Jean-Paul Driot, zagotovili naslov prvaka, Buemi pa je do nedelje in zadnje dirke sezone ohranil možnosti za skupno zmago med dirkači.

fe-victory-news

O naslovu prvaka FIA formule E med dirkači je odločala zadnja dirka, ki je bila minulo nedeljo v Londonu. V njej je zmagal Sam Bird (Virgin Racing), naslov prvaka pa je osvojil Nelson Piquet (Nextev TCR). Dirkača moštva e.dams-Renault Sébastien Buemi in Nicolas Prost sta v končni razvrstitvi prvenstva osvojila drugo oziroma šesto mesto. Dirkači in moštva se bodo zdaj posvetili pripravam na začetek druge sezone te nove formule, ki se bo začela jeseni z dirko v Pekingu.

Na prizorišču zadnjih dveh dirk prvega prvenstva FIA formule E v londonskem parku Battersea je naslov prvaka med moštvi osvojil e.dams-Renault. Prvikrat v prvenstvu formule E sta v enem koncu tedna potekali dve dirki za ePrix.

Francosko moštvo je partner Renault Sport, ki je vso sezono transparentno in popolnoma enakovredno skrbel za nadzor arhitekture in optimiziranja štiridesetih dirkalnikov Spark-Renault SRT_01E, naslov prvaka pa je osvojilo že v predzadnji dirki zahvaljujoč predvsem zmagi Sébastiena Buemija.

Ob prihodu v London je imelo moštvo e.dams-Renault znatno prednost v skupni razvrstitvi in je bilo edino, čigar oba dirkača sta še imela možnost osvojiti naslov prvaka. Med prostim treningom sta se oba uvrstila med prvih deset in nato med prvih šest, v sobotnih kvalifikacijah pa je prevladoval Sébastien Buemi.

Dirka se je začela za varnostnim avtomobilom, ko pa se je ta ob koncu prvega kroga umaknil, je Švicar ostal v vodstvu in svojo prednost postopoma še krepil. Ob tem je bil uspešnejši od tekmecev za naslov prvaka tudi pri porabi energije.

Sébastien Buemi se je po polovici dirke zapeljal v boks za obvezno zamenjavo dirkalnika in se na stezo vrnil kot vodilni. Kljub še enemu posegu varnostnega avtomobila je dirkač moštva e.dams-Renault obdržal vodstvo in zbranost vse do prihoda v cilj, ki ga je dosegel pred Jérômom d’Ambrosiom (Dragon Racing) in Jean-Ericom Vergnom (Andretti). Buemijeva tretja zmaga v sezoni je s Prostovim sedmim mestom zadostovala, da je moštvo e.dams-Renault že v soboto osvojilo prvi naslov prvaka FIA formule E.

“Od začetka tega prvenstva smo dosegli lepo število uspehov, naslov prvaka pa je še en nov dosežek,” je dejal Patrice Ratti, generalni direktor Renault Sport Technologies. “Kronal je trdo in vztrajno delo vseh članov moštva Alaina Prosta in Jean-Paula Driota v izjemno konkurenčnem tekmovalnem razredu v katerem so imela vsa moštva in vsi dirkači povsem enake dirkalnike. Čestitamo tudi ostalim moštvom za njihov tekmovalni duh, ki je poskrbel za toliko napetih dirk v tej sezoni. Delo, ki smo ga opravili skupaj s podjetjem Spark, nam je omogočilo, da smo dosegli zavidljivo raven tehnične izenačenosti, zmogljivosti in zanesljivosti. Odslej se bomo posvetili prihodnosti tega prvenstva. Po prvem letu, v katerem je tekmovanje s povsem električno gnanimi dirkalniki postalo resničnost, komaj čakamo na priložnost, da svoje strokovno znanje dokažemo v tehnično bolj odprti formuli.”

Renault Sport je kot tehnični partner prvenstva z električno gnanimi dirkalniki tudi v Londonu skrbel za to, da je imelo vseh deset moštev enake tehnične možnosti. Prav tako so pomagali športnim funkcionarjem pri obvladovanju povsem novih postopkov v zvezi z novo tehnologijo.

V neverjetnem uvodu sezone je v šestih dirkah zmagalo šest različnih dirkačev, prvo dirko v Pekingu pa je dobil Lucas di Grassi (Audi Sport Abt). Sébastien Buemi je bil prvi dirkač z dvema zmagama v sezoni, kar je kasneje dosegel tudi Nelson Piquet (Nextev TCR), ki je pred zadnjo dirko v skupni razvrstitvi vodil pred Sébastienom Buemijem in Lucasom di Grassijem. Ti trije dirkači so v nedeljo še imeli možnost osvojiti naslov prvaka.

V kvalifikacijah, ki jih je prekinil dež, je prvo startno mesto osvojil Stéphane Sarrazin (Venturi). Sébastien Buemi je dirko začel s šestega mesta, pred obema tekmecema za naslov prvaka; di Grassi je bil na enajstem in Piquet na šestnajstem mestu. V dirki je Sarrazin vodil vse do cilja, v katerega je pripeljal s praznim akumulatorjem in zaradi prekoračene porabe energije dobil kazenski časovni pribitek. Zmagovalec dirke je bil tako domačin Sam Bird, a je pozornost pritegoval boj za prvaka, ki je potekal za njim.

Buemi je bil na polovici dirke, ko dirkači opravljali obvezne zamenjave dirkalnikov, na petem mestu in s tem na dobri poti, da osvoji prvenstvo. Vendar se je v prvem krogu po prihodu iz boksa zasukal in izgubil eno mesto. Kljub vztrajnim poskusom, da bi se spet prebil naprej, Švicar ni mogel najti poti mimo Bruna Senne. Nelson Piquet je v cilj pripeljal sedmi in naslov prvaka osvojil z eno samo točko prednosti.

Dirkači in moštva se bodo poleti posvetili preskušanju dirkalnikov in pogonskih sistemov, ki naslednjo sezono ne bodo več povsem enaki kot doslej, saj je dovoljen razvoj določenih ključnih točk.

“Čestitke Nelsonu Piquetu za osvojitev naslova prvaka med dirkači, s katerim bo skupaj z moštvom e-dams-Renault v zgodovini zapisan kot prvi prvak tega prvenstva,” je dejal Patrice Ratti, generalni direktor Renault Sport Technologies. “Minula sezona je bila zelo uspešna. V prvi vrsti s tehničnega stališča, saj smo v sodelovanju s Sparkom dosegli raven zmogljivosti in zanesljivosti brez primere za to novo tehnologijo. Po športni plati je moštvo e.dams-Renault, pod briljantnim vodstvom Alaina Prosta in Jean-Paula Driota osvojilo naslov prvaka. Ne nazadnje pa gre za uspeh ekip Alejandra Agaga, ki nam je zagotovil to veličastno prvenstvo. Sébastienu je za le eno točko ušel naslov prvaka, vendar sta tako on kot Nicolas lahko ponosna na odlično sezono, ki je za njima, in v kateri smo skupaj osvojili naslov prvaka med moštvi. Razmišljamo o prihodnosti prvenstva, saj smo odločeni, da bomo naslednjo sezono v bolj odprtem boju z novimi tekmeci še močnejši zahvaljujoč izkušnjam in strokovnemu znanju na področju električnih vozil.”

Izid 1. dirke za London ePrix, 27. junij 2015, 29 krogov, 84,8 kilometra

1. Sébastien Buemi                  Švi.                 e.dams-Renault          47 m 54,784 s

2. Jérôme d’Ambrosio           Bel.                 Dragon Racing           + 0,939 s

3. Jean-Eric Vergne                Fra.                 Andretti                       + 1,667 s

4. Lucas di Grassi                  Bra.                 Audi Sport Abt            + 2,409 s

5. Nelson Piquet                     Bra.                 NEXTEV TCR               + 7,370 s

6. Sam Bird                               V.B.                 Virgin Racing              + 7,762 s

7. Nicolas Prost                         Fra.                 e.dams-Renault          + 8,553 s

8. Loïc Duval                            Fra.                 Dragon Racing           + 9,507 s

9. Oliver Turvey                     V.B.                 NEXTEV TCR               + 10.032 s

10. Stéphane Sarrazin           Fra.                   Venturi                        + 12,077 s

Najhitrejši krog dirke: Lucas di Grassi (25.), 1 m 28,229 s, povprečno 119,3 km/h

 

Izid 2. dirke za London ePrix, 28. junij 2015, 29 krogov, 84,8 kilometra

1. Sam Bird                              V.B.                 Virgin Racing              45 m 48,792 s

2. Jérôme d’Ambrosio           Bel.                 Dragon Racing           + 6,973 s

3. Loïc Duval                           Fra.                 Dragon Racing           + 9,430 s

4. Bruno Senna                      Bra.                 Mahindra Racing        + 10,147 s

5. Sébastien Buemi                Švi.                 e.dams-Renault          + 10,689 s

6. Lucas di Grassi                  Bra.                 Audi Sport Abt            + 11,204 s

7. Nelson Piquet                     Bra.                 NEXTEV TCR               + 11,561 s

8. Salvador Duran                 Meh.               Amlin Aguri                 + 12,402 s

9. Oliver Turvey                     V.B.                 Nextev TCR               + 14,142 s

10. Nicolas Prost                    Fra.                 e.dams-Renault          + 14,535 s

Najhitrejši krog dirke: Sam Bird (24.), 1 m 26,790 s, povprečno 121,3 km/h

 

Končna razvrstitev za prvenstvo dirkačev

1. Nelson Piquet                                    NEXTEV TCR                       144 točk

2. Sébastien Buemi                              e.dams-Renault                     143

3. Lucas di Grassi                                Audi Sport Abt                        133

4. Jérôme d’Ambrosio                       Dragon Racing                         113

5. Sam Bird                                           Virgin Racing                          103

6. Nicolas Prost                                     e.dams-Renault                     88

7. Jean-Eric Vergne                               Andretti                                   70

8. Antonio Felix da Costa                     Amlin Aguri                             51

9. Loïc Duval                                        Dragon Racing                          42

10. Bruno Senna                                    Mahindra Racing                   40

 

Končna razvrstitev za prvenstvo moštev

1. e.dams-Renault                             232 točk

2. Dragon Racing                               171

3. Audi Sport Abt                                165

4. NEXTEV TCR                               152

5. Virgin Racing                                 133

6. Andretti                                          119

7. Amlin Aguri                                   66

8. Mahindra Racing                          58

9. Venturi                                              53

10. Trulli                                               17

 

Vaše mnenje nam veliko pomeni. Ste že ocenili prebrano novico?


1 zvezdica2 zvezdici3 zvezdice4 zvezdice5 zvezdic (Brez ocen)