Po vseh štirih: Espace zavija z vsemi štirimi kolesi

Nov mejnik: odliki pete generacije vozil Renault Espace sta luksuzno udobje in popolnoma nov dizajn urbanega terenca, ki združuje moderne lastnosti športnega terenca in enoprostorca. To pa še ni vse: novi Espace narekuje trende tudi pri vozni dinamiki. Zahvaljujoč opcijskemu dinamičnemu štirikolesnemu krmiljenju 4CONTROL® je novi trend podjetja Renault bolj okreten in varen kot kdaj koli. Rezultat je popolnoma novo doživetje vožnje.

Zadnja os vozila Renault Espa4-control-newsce sodeluje pri krmiljenju

Najnovejši Renault Espace kot prvi v segmentu mestnih terencev predstavlja dinamičen sistem štirikolesnega krmiljenja 4CONTROL®. Zadnja os, ki sodeluje pri krmiljenju, poveča vozno varnost in obenem izboljša natančnost krmiljenja. Pri manjših hitrostih – kot na primer pri mestni vožnji – se zadnja kolesa obrnejo v nasprotni smeri kot sprednja os. Prednost: krmiljenje, obračanje in parkiranje vam bodo tako šli lažje od rok. Pri večjih hitrostih zadnja in sprednja kolesa vodijo v isto smer. Sistem 4CONTROL®  tako z vsemi kolesi nasprotuje centrifugalni sili, ki zadnjo os v ovinkih običajno potiska navzven. Na ta način iznajdljivi Espace nudi še večjo varnost.

Pri razvoju sistema 4CONTROL®  so s strokovnim znanjem pomagali tudi inženirji z izkušnjami v motorističnem športu oddelka Renault Sport Technologies. Pečat strokovnjakov je viden. Dinamično štirikolesno krmiljenje ne omogoča samo boljše aktivne varnosti, ampak več užitka pri vožnji zahvaljujoč okretnemu odzivanju vozila pri zavijanju in neposrednemu obvladovanju ovinkov.

Delovanje dinamičnega štirikolesnega krmiljenja 4CONTROL

Načelo sistema 4CONTROL® : pri hitrostih pod 60 km/h se zadnja kolesa ob krmilnih impulzih pomaknejo za največ 3,5 stopinj v nasprotno smer sprednjih koles. Tako sistem še boljše izpolnjuje krmilne ukaze. Rezultat: Espace in Laguna v svojem razredu narekujeta nove trende glede okretnosti. Vozilo se pri nenadnih manevrih izogibanja zahvaljujoč zadnjim kolesom, ki sodelujejo pri krmiljenju, odzove bolj spontano in natančno.

Če hitrost preseže 60 km/h, elektronsko voden sistem 4CONTROL® spremeni način delovanja. Namesto v nasprotno smer sprednjih koles se pri krmilnih impulzih zadnja kolesa v tem primeru obrnejo v isto smer. Običajno znaša maksimalni krmilni kot na zadnji osi 2 stopinji. V izrednih situacijah, kot je na primer pri izogibanju nenadnim oviram na cesti, pa se lahko ta vrednost poveča do 3,5 stopinj. Učinek je v vsakem primeru enak: krmilna podpora zadnjega dela vozila močneje nasprotuje centrifugalni sili in tako poskrbi za stabilnejši položaj vozila na cesti ter omogoča višjo vozno hitrost v ovinkih.

Druge prednosti dinamičnega štirikolesnega krmiljenja 4CONTROL®: sistem nudi vozniku podporo tudi pri zavornih manevrih. Če zaradi različnih vrednosti trenja med pnevmatikami in površino ceste grozi zanašanje vozila v levo ali desno, se odzove tehnika, ki vozilo stabilizira, ne da bi moral voznik izdati ustrezni krmilni ukaz.
Espace razmišlja z vami

“Možgani” sistema 4CONTROL® so krmilna enota, ki je nameščena na zadnji osi. Enota je povezana s senzorjem na volanskem drogu, obenem pa ji podatke posredujeta tudi serijski elektronski program stabilnosti ESP in sistem proti blokiranju koles ABS. Program ESP se v povezavi s sistemom 4CONTROL®  odzove pozneje kot pri različicah brez dinamičnega štirikolesnega krmiljenja. To omogoča športni slog vožnje, pri katerem varnost in zabava med vožnjo nista omejeni.

Dovolj s teorijo. Številne prednosti podvozja 4CONTROL® pridejo najboljše do izraza na terenu. Pri partnerju podjetja Renault se lahko dogovorite za termin neobvezujoče poskusne vožnje. Saj veste: štirje vedno zmagajo …

Vir: http://www.renault.de/renault-welt/renault-modelle/motor-und-technik/active-drive-fahrwerk/

Vaše mnenje nam veliko pomeni. Ste že ocenili prebrano novico?


1 zvezdica2 zvezdici3 zvezdice4 zvezdice5 zvezdic (Brez ocen)