Narekuje trende z izjemno zgodovino: Renault Espace

Francoska revolucija leta 1789 je eden najpomembnejših dogodkov v evropski zgodovini. Skoraj 200 let pozneje, spomladi leta 1984, se je v Parizu pričel razvoj, ki je, sprva sicer potiho, poskrbel za revolucijo v svetu avtomobilov: “Na začetku julija tega leta bo Renault kot prvi evropski proizvajalec avtomobilov predstavil tako imenovani avto z veliko prostora.” Tako skromno in nespektakularno je blagovna znamka z rombom pred tremi desetletji napovedala vozilo Renault Espace, pionirja vseh evropskih enoprostorcev.

novi-trendi-news

“Espace je udobno in elegantno vozilo z izjemno kompaktno karoserijo. Vozilo nudi veliko prostora in v notranjosti omogoča številne načine uporabe in veliko možnosti za razporeditev sedežev.” Kakšna novost je bilo v tistih časih vozilo Espace, kaže tudi nekoliko nerodno poimenovanje “avto z veliko prostora”, ki je nastalo zaradi pomanjkanja ustaljenih alternativ; danes vozila tega segmenta imenujemo, povsem samoumevno, “enoprostorci”.

Renault Espace z dizajnom “One-Box” odpira povsem nove možnosti

Leta 1984 so bili enoprostorci z dizajnom “One-Box” – torej brez optično ločenega motornega prostora in prtljažnika – v Evropi še povsem nepoznani. Celo strokovna revija “Auto Motor und Sport” je daljnega prednika vseh enoprostorcev v primerjalnem testu najprej uvrstila v kategorijo “minibusov”. Uvrstitev, ki je bila glede prostornine vozila Espace sicer upravičena, ni upoštevala njegovih premišljenih voznih lastnosti: obnašanje med vožnjo naj bi bilo “limuzinasto”; še celo brez servovolana, ki je bil najprej v ponudbi dodatne opreme, je bilo mogoče z vozilom Espace po ovinkastih cestah voziti kot z običajnim vozilom.

Enoprostorec, ki je v dolžino meril le 4,25 in v širino 1,78 metra, je sedmim odraslim med vožnjo nudil izredno udobje. Prav poseben vrhunec prvega modela Espace je bila neverjetna variabilnost: posamezne sedeže je bilo mogoče v notranjosti po potrebi premakniti ali zavrteti. Zahvaljujoč vrtljivima sprednjima sedežema različice TSE so se lahko potniki med postankom obrnili drug proti drugemu in se na ta način zbrali pri mizi, narejeni iz srednjega sedeža. Vozilo Espace je na novo definiralo pojem večnamenskosti. 191.674 izdelanih vozil je že za Espace I pomenilo izjemen uspeh.

Espace II: še več prostora – celo za olimpijski ogenj

Druga generacija prostorskega čudeža se je leta 1991 prvič predstavila s šestvaljnim motorjem – Espace je tako dosegel zavidljivo hitrost 190 kilometrov na uro. Nekoliko zaobljeno karoserijo so podaljšali za 18 centimetrov, da je tako lahko ponudila veliko več prostora za prtljago ali potnike v tretji vrsti sedežev. Leta 1996 je skupna proizvodnja modela Espace prekoračila mejo pol milijona. Samo v drugi generaciji je bilo proizvedenih 316.518 vozil – eno izmed njih je leta 1992 prevažalo olimpijski ogenj za olimpijske igre v Barceloni. Testno vozilo Espace F1 pa je po dirkališčih hrumelo z okrog 700 KM močnim motorjem Renaultovega prvaka Formule ena.

Variabilen kot še nikoli: modularni prostorski koncept tretje generacije Espace

S tretjo generacijo, ki je luč dneva ugledala leta 1997, je postal Espace še bolj priljubljen. Nič čudnega: zahvaljujoč izredno modernemu, skoraj futurističnemu dizajnu, in drugim inovativnim lastnostim – odstranljive posamezne sedeže je mogoče na vodilih pomakniti na različne položaje – ter veliki izbiri motorjev Espace samo še utrjuje vodilni položaj v segmentu enoprostorcev. S 365.200 vozili je tretja generacija ponovno prehitela svojega predhodnika. Omembe vredna je predvsem verzija V6 s samodejnim menjalnikov, za katerega je bilo stikalo za prestavljanje na voljo celo na volanu. Samosvoj mislec in oblikovalec Franco Sbarro je na dirki 24 ur Le Mans leta 1998 predstavil različico vozila Espace Spider z “odžagano” streho.

Ena stvar je jasna: Espace številka štiri navdušuje s prostranimi steklenimi površinami

Espace IV, ki je na trg prispel leta 2002, je doživel izjemen uspeh. Za deseti rojstni dan leta 2012 je prejel razpoznavni moderni obraz znamke Renault. Četrta generacija se je predstavila z jasno, skoraj oglato obliko. Velike površine so zaznamovale vizionarski enoprostorec – skoraj vse te površine pa so prosojne. Sedem kvadratnih metrov steklenih površin, med njimi jih 2,46 metra pripada panoramski strehi, nudi četrti Espace sproščujoč in svetel občutke v notranjosti vozila. Do leta 2013 je bilo izdelanih 372.692 vozil – še en rekord za najpomembnejši enoprostorec v zgodovini avtomobilizma.

Več kot tri desetletja inovacij v seriji – leta 2015 debitira peta generacija vozila Espace

“Espace uteleša, mogoče celo bolj od drugih modelov, željo podjetja Renault po inovacijah in dizajnu. Podjetje Renault je kot izumitelj novih vrst vozil in pionir na svojem področju pogosto korak pred drugimi. Hitro prepoznamo spreminjajoče se potrebe voznikov in tako ustvarimo inovacije, ki našim strankam resnično koristijo,” pojasnjuje Philippe Brunet, podpredsednik oddelka za večje modele pri podjetju Renault.
Del te tradicije je tudi novi Renault Espace, ki je bil svetu prvič predstavljen na pariškem avtomobilskem sejmu leta 2014. Peta generacija je dozorela v privlačnega urbanega terenca: novi Espace, ki je od aprila 2015 na voljo od 33.550 evrov* naprej, navdušuje s privlačno kombinacijo lastnosti modernega športnega terenca in enoprostorca. Prav tako nudi luksuzno udobje in izjemne dinamične vozne lastnosti ter, značilno za model Espace, veliko prostora.

Linije avtomobila se ravnajo po smernicah študije Initiale Paris, ki poudarja dinamičen dizajn. Študija kaže nove, zanimive stilne elemente in jih na prav posebej zapeljiv način združuje z značilnostmi dizajna te znamenite serije.

Kot njegovi predhodniki je tudi trenutna generacija vozil Espace na voljo s petimi in sedmimi sedeži. Neprestana želja po popolnosti se pri novem modelu vozila Espace kaže v številnih bistroumnih rešitvah, kot je na primer pionirski sistem zlaganja zadnjih sedežev. Vrhunec: zadnje sedeže je mogoče posamično ali vse naenkrat s serijskim spletnim multimedijskim sistemom R-Link 2® udobno spustiti popolnoma do tal. To lahko storite z voznikovega sedeža z enim samim pritiskom na zaslon na dotik.

Notranjosti novega vozila Espace ne odlikujejo le izjemna prostornost in variabilnost, ampak tudi navdušujoče visokotehnološke rešitve. Najboljši primer za to je moderni zaslon Head-up, ki vozniku nudi vse pomembne informacije. Še več, novi sistem Multi-Sense® vsakemu vozniku omogoča prav posebno doživetje vožnje. Z novim razvojem ni mogoče po lastnih željah nastaviti samo klimatske naprave, osvetlitve notranjosti in zvoka motorja, ampak tudi blaženje, krmiljenje, menjavanje prestav in odzivnost vozila. To pa še ni vse: štirikolesno krmiljenje 4CONTROL®, ki je v tej različici na voljo prvič, poskrbi, da novi Renault Espace razpolaga še z eno edinstveno lastnostjo v segmentu urbanih terencev. Zadnja os, ki sodeluje pri krmiljenju, poveča vozno varnost in obenem izboljša natančnost krmiljenja.

Na kratko: s peto generacijo vozil Espace piše podjetje Renault izjemno zgodovino uspeha te avtomobilistične ikone. Kot njegovi predhodniki se tudi novi junak ponaša z izjemnim dizajnom, modernimi tipi motorja in pametnimi lastnostmi. Na ta način Espace narekuje trende v svojem razredu. Vozilu Espace se je več kot tri desetletja po premieri posrečila nova revolucija.

Vir: http://www.renault.de/renault-welt/unternehmen2/modellgeschichte/30-jahre-espace/

Vaše mnenje nam veliko pomeni. Ste že ocenili prebrano novico?


1 zvezdica2 zvezdici3 zvezdice4 zvezdice5 zvezdic (Brez ocen)