Renault s Centrom odličnosti nizkoogljične tehnologije preverja realnost električne mobilnosti v Sloveniji

Prvega avgusta je s prevzemom električnega vozila Renault ZOE Center odličnosti nizkoogljične tehnologije začel prvi slovenski demonstracijski projekt električne mobilnosti. Z njim Renault zaganja procese, katerih končni cilj je začetek prodaje električnih vozil v Sloveniji v letu 2015.

Vozila Renault Z.E. (Zero Emission) – 100 % električna vozila
Renault ponuja danes na izbranih trgih tri električna vozila, ki vsako v svojem segmentu izpolnjuje potrebe kupcev po čisti, tihi in okolju prijazni vožnji v mestnem in primestnem prometu. Twizy in ZOE, ki sta bila razvita kot izključno električni vozili, sta svojo oblikovalsko naprednost dokazala tudi s prejemom nagrade “Red Dot Product Design Award”, kar še dodatno utrjuje znamko Renault na piedestalu vodilnega strokovnjaka za električna vozila.

TwizzyZE

Renault Twizy je inovativen štirikolesnik, ki je svet urbane mobilnosti prevetril s svojo predrznostjo. Vsa velika mesta imajo danes težave s prenatrpanostjo, Twizy pa je ponudil rešitev, ki v mestu uspešno nadomešča motorna kolesa. V nasprotju z njimi ob futurističnem in dinamičnem videzu zagotavlja še veliko večjo raven varnosti in udobja kot motorna kolesa. Razvili so ga pri Renault Sport Technologies, specialistu, ki je znotraj skupine Renault odgovoren za izdelavo tehnoloških presežkov, motor zanj pa je plod znanja slovenskega podjetja Letrika. Na voljo je z dvema elektromotorjema: Twizy 45 omogoča vožnjo brez izpita za avto, saj ima moč omejeno na 4 kW (5 KM), hitrost pa na 45 km/h. V močnejši izvedbi ima Twizy 13 kW (17 KM) ter največjo hitrost 80 km/h. Z enim polnjenjem lahko prevozi od 50 do 100 kilometrov, odvisno od vremenskih razmer in načina vožnje. Twizy je dvosedežnik, kjer potnik sedi za voznikom. V različici Cargo je prostor za sopotnika predelan v tovorni prostor, namenjen hitri mestni dostavi manjših predmetov.

ZoeZE

Renault ZOE je zastavonoša električne mobilnosti znamke Renault. Prvi avtomobil, ki je bil kot izključno električen razvit od same zasnove naprej, se ponaša z vsemi prednostmi električne mobilnosti, tako pri obliki, tehnologiji, kot pri sami vožnji. Na cesti ga je nemogoče spregledati zaradi njegovega naprednega videza, zagotovo pa ga boste preslišali, saj med vožnjo ne oddaja nikakršnega hrupa, prav tako pa tudi ne izpušnih plinov. Renault ZOE je 1. junija 2012 dosegel svetovni rekord za serijsko električno vozilo v skupni prevoženi razdalji v 24 urah. ZOE je v danem času prevozil 363 krogov hitrostne steze v tehničnem centru Aubevoye v Normandiji, kar pomeni skupno razdaljo 1.618 kilometrov. Takšne zmogljivosti je dosegel tudi zahvaljujoč pomembni tehnološki novosti: polnilniku Caméléon. Prav zaradi njega je bilo možno akumulator v ZOE pri 43 kW napolniti do 80 odstotkov zmogljivosti v manj kot 30 minutah. Zmagovalni ZOE je bil v 24 urah 18-krat priklopljen na naglo polnjenje. Za odličen dosežek je zaslužen tudi največji homologiran doseg v tem razredu, ki znaša 210 km (od 100 do 150 km v dejanskem prometu, glede na razmere in način vožnje).

kangooZE

Renault Kangoo Z.E. predstavlja uspešno serijsko predelavo priljubljenega dostavnega vozila v avto, ki podjetnikom in obrtnikom omogoča okolju prijazno dostavo blaga po mestih, tudi tam, kjer običajna vozila dostopa nimajo. Slednje velja v tistih mestih, ki so s pozitivno diskriminacijo pospešila uvajanje električne mobilnosti v danes preveč onesnaženih mestnih središčih. Kangoo Z.E. že vse od prve predstavitve naprej prejema pozitivne ocene. Priznanju za dostavnik leta na Danskem je sledila irska nagrada “Fleet Transport Green Commercial” ter priznanje za dostavno vozilo leta (“van of the year”) s strani angleške specializirane revije “What van”. Nato je Kangoo Z.E. prejel od žirije 22 evropskih novinarjev, specializiranih za gospodarska vozila, še prestižno priznanje “International Van of the Year 2012”. Posebej prirejeno izvedenko Kangooja Z.E. je Renault pripravil za prevoze papeža. Električni dostavnik lahko z enim polnjenjem prevozi od 80 do 170 km, odvisno od vremenskih vplivov ter načina vožnje.

 

Francija: električna mobilnost postaja vse opaznejši del vsakdanjega prometa
Vsako od vozil Renault Z.E. predstavlja svojo rešitev za trajnostno mobilnost znotraj specifičnega segmenta uporabnikov, od hitre, prostorsko čim manj obremenjujoče mobilnosti posameznikov po mestu, prek udobja vozila iz najbolj prodajanega »cliovega« segmenta, pa vse do lahkega gospodarskega vozila, ki uspešno kombinira prevoz tovora in oseb. V Franciji so ta vozila, upoštevajoč državne subvencije, na voljo od 7.000 eur (Twizy) oziroma 14.000 eur (Kangoo in ZOE). Temu je potrebno prišteti še mesečni najem baterij (od 50 eur za Twizy, 72 eur za Kangoo in 79 eur za ZOE). Baterijski sklop je najdražji del električnega vozila, zato se s takim načinom financiranja znatno zniža nakupna cena vozila. Ker obenem lastništvo baterije ostane pri Renaultu, se le-ta obvezuje, da bo lastniku vedno, kadar baterija ne bi več zagotavljala učinkovitega polnjenja, baterijski sklop zamenjal z novim. S tem se uporabnik reši skrbi zaradi starostnega zniževanja kapacitete baterij.

 

Slovenija: V pričakovanju pozitivnih premikov k trajnostni mobilnosti
Renault že danes ponuja celovito paleto električnih vozil z rešitvami za večino uporabnikov v mestih in njihovi širši okolici ter za dnevne migrante. Žal pa splošne gospodarske razmere, nerazvita infrastruktura, omejitve na področju subvencij ter odsotnost pozitivne diskriminacije za električna vozila preprečujejo širšo popularizacijo električne mobilnosti v Sloveniji. Zato smo v Renaultu z velikim veseljem pozdravili spomladanske novice, da je minister za infrastrukturo in prostor gospod Samo Omerzel napovedal razvoj Slovenije kot dežele električne mobilnosti. Z upanjem, da bo splošno okolje resnično postalo prijaznejše električni mobilnosti, v družbi Renault Nissan Slovenija tako izvajamo aktivnosti za načrtovan začetek prodaje električnih vozil pomladi leta 2015. Upamo, da se nam bo v teh prizadevanjih poleg CONOT-a priključilo še čim več drugih akterjev, s čimer bi uporabnikom električnih vozil zagotovili popolno uživanje v tišini, udobju in učinkovitosti, ki jo zagotavlja okolju prijazna električna mobilnost.

 

Demonstracijski projekt Centra odličnosti nizkoogljične tehnologije
Renault ZOE, ki ga je Renault Nissan Slovenija v nekajmesečno uporabo pridobil iz Francije, bo s strokovnjaki Centra odličnosti nizkoogljične tehnologije (CONOT) v okviru demonstracijskega projekta naredil prve kilometre k udejanjenju zamisli o Renaultovem slovenskem razvojnem jedru električne mobilnosti. Električna mobilnost v Sloveniji namreč ne omogoča le doseganja okoljskih in klimatskih ciljev ter večanja energetske neodvisnosti države, marveč zagotavlja tudi številna delovna mesta in ima poleg velike makroekonomske vrednosti tudi velik potencial za pametno specializacijo ter učinkovitejše črpanje evropskih sredstev. Z vsem tem ohranja in zagotavlja nova delovna mesta, predvsem tista z večjo dodano vrednostjo.

 

V sodelovanju z Renaultom – globalno uveljavljenim avtomobilskim izdelovalcem, pionirjem električne mobilnosti – je CONOT zagnal prvi slovenski demonstracijski projekt trajnostne mobilnosti, s ciljem preverjanja upravičenosti in vzdržnosti vzpostavitve trga električnih avtomobilov v Sloveniji. Matični Renault in CONOT že sodelujeta v okviru evropskega industrijsko znanstvenega razvojnega projekta EuroLis (www.eurolis.eu), katerega koordinator je slovenski strokovnjak, znanstvenik Kemijskega inštituta in CONOT, dr. Robert Dominko. CONOT bo s prenosom znanja, pridobljenega ob razvoju nizkoogljičnih in brezogljičnih tehnologij, informiral in ozaveščal slovensko javnost o prednostih električne mobilnosti, tako glede zagotavljanja energetske neodvisnosti države, kot doseganja okoljskih in klimatskih ciljev. Ob tem bo CONOT preverjal tržni potencial električne mobilnosti ter svetoval in dokazoval podjetjem z večjimi voznimi parki v Sloveniji smotrnost zamenjave določenih vozil z motorji na notranje zgorevanje z vozili na električni pogon.

Vaše mnenje nam veliko pomeni. Ste že ocenili prebrano novico?


1 zvezdica2 zvezdici3 zvezdice4 zvezdice5 zvezdic (Brez ocen)